.
۱. خانمهای شیکپوش اصالت را بر هرچیزی مقدم میشمارند
این افراد هرچند استایل شخصی خود را دارند اما هرچیزی را که دارای اصالت، هویت و تاریخچه باشد و حرفی برای گفتن داشته باشد تحسین میکنند. ما در عصری زندگی میکنیم که محدودیتهای دوران صنعتی شکسته شده است و فعالان اجتماعی هم مانند ستارگان سینما و موسیقی مشهور هستند، محدودیتهای جنسیتی در حال از بین رفتن هستند و ظهور مدلهای چاق و متفاوت در تبلیغات و نمایشهای مد باعث کمرنگ شدن استانداردهای زیبایی شده است. گسترش این تنوع باعث افزایش اطلاعات در میان نسل حاضر شده است و این نسل آگاهی بیشتری نسبت به تبعیضها و مشکلات اجتماعی و زیست محیطی دارد که این آگاهی در انتخابها و روش کار وی منعکس شده و در آینده بشر تاثیرگذار خواهد بود.
.
۲. آنها بیشتر خریدهای خود را آنلاین انجام میدهند
هرچند یک خانم شیکپوش در نسل حاضر نسبت به شبکههای اجتماعی و فضای مجازی دید انتقادی دارد اما از مزیتهای این شبکهها استفاده لازم را میبرد. در حال حاضر شبکههایی مانند اینستاگرام بهترین فرصت را برای کاربران به وجود میآورند تا انتخاب صحیح و خرید موفقی داشته باشند. در کنار این شبکهها، فروشگاههای آنلاین نیز روز به روز در حال گسترش هستند که با نصب اپلیکیشنهای این فروشگاهها به سادگی میتوانید یک بازار کامل را در تلفن همراه خود داشته باشید. این فرصت در دنیای مد اهمیت بیشتری دارد چون خانمهای شیکرپوش در این موارد مهارت و سرعت بالاتری دارند و از فرصتهای به وجود آمده مثل حراجیها و تخفیفها بهترین استفاده را میبرند و هزینههای خود را کاهش میدهند.
.
۳. چیزهای شخصی شده و دارای هویت توجه آنها را جلب میکند
فرد گرایی و هویت گرایی به یکی از ترندهای غالب در دنیای مد امروز تبدیل شده است که برای خانمهای شیکپوش و خوش سلیقه و علاقمند به اصالت جذابیت زیادی دارد. هرچند لباسهایی که با این فلسفه طراحی و تولید میشوند قیمت بالایی دارند اما برای کسی که اهمیت آن را درک میکند ارزش سرمایهگذاری هم دارد. در حال حاضر فروشگاههای آنلاینی راه اندازی شده است که در آن شما میتوانید مدل دلخواه کیف را برای خود طراحی کرده و سفارش دهید، موارد مشابهی در بخش فروش تیشرت و لباس هم در کشور ما وجود دارد، ایده جذابی که میتواند هویت شما را به پوشاک شما منتقل کند.
.
۴. صورتی هزاره، رنگ محبوب خانمهای شیکپوش
صورتی در حال حاضر به رنگ خاص نسل ما تبدیل شده است، رنگی که در همه چیز از طراحی لباس گرفته تا غذا و … مورد استفاده قرار میگیرد و در همه جا میتوانید نشانههای غلبه رنگ صورتی را ببینید در حدی که آن را رنگ هزاره نام نهادهاند. رنگی که قبل هویتی زنانه و مونث داشت اما امروز حتی در پوشاک مردانه هم به راحتی استفاده میشود و معنای قدیمی خود را از دست داده است. طبیعتا دوران حکومت صورتی مدت زیادی ادامه نخواهد داشت اما در همین دوره هم توانسته است خود را به یکی از نشانههای خانمهای شیکپوش تبدیل کند.
.
۵. آنها وقت زیادی را صرف ورزش و متناسب نگه داشتن اندام خود میکنند
نسل حاضر نسلی فعال و علاقمند به ورزش است (امیدواریم که در مورد ما هم این طور باشد!) و فعالیتهای بدنی مختلف مثل یوگا، پیاده روی، شنا و بدنسازی به عادات این زنان تبدیل شده است که شاید ابداع محصولاتی مثل گام شمار و تبدیل پوشاک ورزشی به لباسهای روزمره و شیک دلیل این علاقه باشد چون در حال حاضر پوشاک ورزشی شاخه فشن خاص خود را دارند و شیک پوشی از نوع اسپورت برای خود تعریف مجزایی دارد. در کنار این مساله داشتن اندام متناسب (و نه لاغری مفرط که دغدغه نسلهای قبلی بود) به یک ضرورت نه فقط برای زیبایی بلکه برای سلامتی و حفظ جوانی تبدیل شده است و همه خانمهای شیکپوش علاقه دارند اندامی ایدهآل و سالم داشته باشند.
.
۶. آنها خرید چیزهای اصیل با قیمت متوسط را به خرید چیزهای گران ترجیح میدهد
خانمهای شیکپوش نسل حاضر آگاه و اهل مطالعه هستند و روش صحیح بودجه بندی برای خرید لباسها را به خوبی میدانند. یک خانم شیکپوش برندهای بیشماری را میشناسد و دقیقا میداند کدام برند اصیل چیزی را تولید میکند که مناسب سلیقه و سبک اوست. بنابراین ترجیح میدهد به جای خرید چیزهای بسیار گران که تنها به درد حفظ ظاهر و کلاس میخورند و با خواسته او فاصله دارند، چیزهایی بخرد که کاملا مطابق خواسته او باشد اما قیمت متوسطی هم داشته باشد. در حقیقت او برای کیفیت و طراحی پول پرداخت میکند و نه کلاس و پرستیژ جعلی و ناهماهنگ.
۷. کم کردن تعداد لباسها و سادگی، راز شیکپوشی آنها است
شیکپوشهای نسل حاضر یک ویژگی مشترک دارند و آن عدم علاقه به چیزهای زیاد و شلوغی است. ایده کمد کپسولی هم چیزی است که توسط این نسل مطرح شده است و خواهان زیادی دارد. در ایده کمد کپسولی سعی میشود با کمترین تعداد لباس نیازهای یک فرد در استایل تامین شود. مینیمالیسم از محبوبترین سبکهای عصر حاضر است و سادگی و حذف چیزهای زائد در واقع واکنشی است که ما به شلوغیهای معمول زندگی داریم و سعی میکنیم در فضای خصوصی و استایل شخصی خود به آن دست پیدا کنیم.
.
منبع: مجله قرمز | https://redmag.ir